Acteon thuiszorg neemt deel BrabantZorg over | Acteon Thuiszorg
27-12-2023
27-12-2023
Vanaf 1 januari neemt Acteon Thuiszorg een deel van de huishoudelijke zorg over van BrabantZorg uit Oss. BrabantZorg heeft zich niet ingeschreven op de aanbesteding 2024 voor de huishoudelijke hulp in de gemeentes Oss, Meierijstad, Maashorst en Bernheze. De medewerkers en cliënten worden overgenomen door 3 partijen waardoor de zorg zoveel mogelijk kan doorgaan. Wel verwachten de overnemende partijen dat de arbeidsmarktkrapte door het stoppen van BrabantZorg verder op zal lopen. In goed overleg met de diverse gemeentes zullen we de dienstverlening zo soepel mogelijk voortzetten.
23-3-2022
Beste cliënten en zorgverleners,
Leven met corona
Met ingang van vandaag (23 maart 2022) vervallen bijna alle corona maatregelen.
Toch is corona niet weg en daarnaast werken wij met kwetsbare doelgroepen.
Hier willen we bewust mee omgaan. We willen je dan ook vragen de volgende regels na te leven:
Klachten
Heb je klachten die passen bij corona: blijf thuis en doe een zelftest.
Is de uitslag positief? Dan mag je weer aan het werk, als je de laatste 24 uur klachtenvrij bent.
Hygiëneregels
Hygiëne maatregelen blijven belangrijk omdat corona niet weg is. Houd deze dan ook in acht om jezelf en de cliënten te beschermen.
Hou rekening met elkaar
Vragen
Mocht je vragen hebben, neem dan contact op met je zorgcoördinator.
Met vriendelijke groet,
Hein & Ted
Directie Acteon Thuiszorg B.V.
2-3-2021
Vanaf deze week mogen zorgmedewerkers van Acteon Thuiszorg zich laten vaccineren tegen corona! Hier zijn wij erg blij mee omdat we werken met kwetsbare groepen. Natuurlijk blijven we daarnaast volgens de richtlijnen van het RIVM werken.
8-1-2021
Inmiddels hebben bijna alle huishoudelijk medewerkers van Acteon Thuiszorg de zorgbonus van de overheid gekregen. Dit is gepaard gegaan met veel onduidelijkheid en onzekerheid omdat er nogal veel verschil zat in de boodschap en de uitvoering vanuit de overheid. Het is de zorgmedewerkers (en dus ook de huishoudelijke zorgmedewerkers) in ieder geval van harte gegund.
15-12-2020
Beste cliënten en zorgverleners,
Aanleiding
Gisteravond zijn er strengere maatregelen afgekondigd om het aantal besmettingen te laten dalen. Met de feestdagen in het vooruitzicht is dit vervelend maar helaas wel noodzakelijk. Het aantal besmettingen is simpelweg te snel opgelopen.
Het openbare leven zal voor een groot deel stil komen te liggen en enkel de essentiële beroepen kunnen “gewoon” doorgaan. De zorg is daar uiteraard een belangrijke schakel in en de huishoudelijke zorg maakt daar een belangrijk onderdeel van uit. Bij de eerste lockdown hebben we al gemerkt welke rol medewerkers kunnen spelen in het deze moeilijke tijd. Ze zijn een aanspreekpunt voor eenzame mensen en de ogen en oren achter de voordeur. Ook deze keer kunnen we flexibel zijn in het leveren van onze zorg. Als boodschappen belangrijker zijn dan het op orde maken van de zolder dan kunnen we die keuze maken. Als er signalen zijn dat het niet goed gaat, overleg dan met onze planners of zorgcoördinatoren. Wij kunnen dan in actie komen waar nodig en kunnen de juiste instanties inschakelen.
In de praktijk verandert er voor de huishoudelijke ondersteuning eigenlijk weinig. Belangrijkste is natuurlijk dat we veilig blijven werken en dus anderhalve meter afstand houden. Ook het toepassen van de andere hygiëneregels blijft van belang evenals het gebruik een mondkapje daar waar nodig. Mochten we ergens anders mee kunnen ondersteunen dan horen wij dit graag.
Richtlijnen RIVM voor zorgpersoneel binnen de WMO
Acteon Thuiszorg houdt zich aan de volgende richtlijnen zoals opgesteld door het RIVM voor zorgpersoneel. Bij Corona achtige klachten zoals verkoudheid en/of hoesten in combinatie met hoofdpijn/of smaakverlies blijven zorgmedewerkers thuis en gaan niet naar de client;
Houd u aan de algemene hygiënevoorschriften, zoals:
Medewerkers die het vermoeden van besmetting hebben, melden dit bij de huisarts en de leidinggevende. Zij volgen het advies om niet te mogen werken op.
In de praktijk
Wel zijn er natuurlijk de nodige praktische situaties waarin de cliënten, de zorgverleners of Acteon Thuiszorg hier anders mee om kunnen of moeten gaan.
Beschermingsmiddelen
Deze zijn inmiddels ruimschoots beschikbaar en ieder die dat wil kan of heeft een mondkapje van Acteon Thuiszorg gekregen. Daar waar er extra behoefte is graag aan ons laten weten, dan gaan we daar actie op ondernemen
Gevolgen
Het is begrijpelijk dat er in deze situatie planningen besproken dienen te worden. Door minder capaciteit op kantoor kan hierdoor een wachtrij ontstaan. Een oplossing is om ons te mailen via info@acteonthuiszorg.nl. Wij hopen op uw begrip in deze tijden en wij zullen ons uiterste best doen om alles in goede banen te leiden. Zeker omdat de vakantieplanning ook begint kan de planning er anders uit zien dan gebruikelijk. We zullen dit met elkaar zo veel mogelijk in goede banen leiden.
Hoe dan ook hoop ik toch vooral dat iedereen gezonde dagen mag beleven met de nodige aandacht voor elkaar!
Met vriendelijke groet,
Hein Wiekart
Algemeen directeur
1-7-2020
Onze nieuwe website Werken bij Acteon Thuiszorg is per vandaag online!
Acteon Thuiszorg blijft groeien en hierdoor hebben we ook meer vacatures open staan.
Daarom is het tijd om speciaal voor sollicitanten een website te maken.
Neem snel een kijkje op www.werkenbijacteonthuiszorg.nl !
Hierin kan je overzichtelijk zien welke vacatures in welke regio’s open staan.
19-5-2020
Beste cliënten en zorgverleners,
Inmiddels worden de richtlijnen versoepelt en gaat het “normale” leven steeds meer terugkeren. Ook worden testen voor personeel, meer en meer beschikbaar. Voor de meest actuele stand van zaken kun u contact opnemen met uw zorgcoördinator. Voor de huishoudelijke hulp blijft gelden dat er anderhalve meter afstand moet worden gehouden en dat de zorg uitstelbaar is. Beschermmiddelen worden daarom in principe niet ter beschikking gesteld, maar is in speciale gevallen wel mogelijk. Belangrijkste blijft dus het afstand bewaren en uiteraard de andere richtlijnen zoals deze door het RIVM worden gegeven
Richtlijnen RIVM voor zorgpersoneel binnen de WMO
Acteon Thuiszorg houdt zich aan de volgende richtlijnen zoals opgesteld door het RIVM voor zorgpersoneel. Bij Corana achtige klachten zoals verkoudheid en/of hoesten in combinatie met hoofdpijn/of smaakverlies blijven zorgmedewerkers thuis en gaan niet naar de client;
Houd u aan de algemene hygiënevoorschriften, zoals:
Medewerkers die het vermoeden van besmetting hebben, melden dit bij de huisarts en de leidinggevende. Zij volgen het advies om niet te mogen werken op.
In de praktijk
Wel zijn er natuurlijk de nodige praktische situaties waarin de cliënten, de zorgverleners of Acteon Thuiszorg hier anders mee om kunnen of moeten gaan.
Beschermingsmiddelen
Deze zijn schaars en worden enkel ter beschikking gesteld aan de meest dringende gevallen binnen ziekenhuizen en medisch zorgpersoneel. Huishoudelijke hulp valt hier niet onder. Voor onze medewerkers welke graag wegwerphandschoenen willen gebruiken als extra bescherming naast de 1,5 meter afstand zal Acteon de kosten vergoeden.
Gevolgen
Het is begrijpelijk dat er in deze situatie planningen besproken dienen te worden. Door minder capaciteit op kantoor kan hierdoor een wachtrij ontstaan. Een oplossing is om ons te mailen via info@acteonthuiszorg.nl. Wij hopen op uw begrip in deze tijden en wij zullen ons uiterste best doen om alles in goede banen te leiden.
Met vriendelijke groet,
Hein Wiekart
Algemeen directeur
1-4-2020
Beste cliënten en zorgverleners,
Gisteren is bekend geworden dat de maatregelen om het coronavirus zo veel mogelijk te beperken, verlengd gaan worden tot minimaal 28 april.
Conform de richtlijnen van het RIVM voor het zorgpersoneel buiten de ziekenhuizen zijn er een aantal maatregelen aangepast. Deze zullen opgevolgd worden door werknemers van Acteon Thuiszorg.
Richtlijnen
In de praktijk
Wel zijn er natuurlijk de nodige praktische situaties waarin de cliënten, de zorgverleners of Acteon Thuiszorg hier anders mee om kunnen of moeten gaan.
Beschermingsmiddelen
Deze zijn bijzonder schaars en worden enkel ter beschikking gesteld aan de meest dringende gevallen binnen ziekenhuizen en medisch zorgpersoneel. Huishoudelijke hulp valt hier niet onder. Voor onze medewerkers welke graag wegwerphandschoenen willen gebruiken als extra bescherming naast de 1,5 meter afstand zal Acteon de kosten vergoeden.
Gevolgen
Het is begrijpelijk dat er in deze situatie planningen besproken dienen te worden. Door minder capaciteit op kantoor kan hierdoor een wachtrij ontstaan. Een oplossing is om ons te mailen via info@acteonthuiszorg.nl. Wij hopen op uw begrip in deze tijden en wij zullen ons uiterste best doen om alles in goede banen te leiden.
Met vriendelijke groet,
Hein Wiekart
Algemeen directeur
16-3-2020
Beste cliënten en zorgverleners,
Inmiddels zijn er vergaande maatregelen getroffen om de verdere verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te beperken.
Zorg gaat door
Ook Acteon Thuiszorg heeft hiermee te maken. Formeel vallen we onder de vitale beroepen (zorg) en dient het werk, zoveel als redelijkerwijs mogelijk is, door te gaan. Aangezien we geen medische thuiszorg verlenen is er geen absolute noodzaak om de zorg in alle gevallen door te laten gaan. Daarom kunnen en willen we er vooral pragmatisch mee om gaan.
Richtlijnen
In de praktijk
Wel zijn er natuurlijk de nodige praktische situaties waarin de cliënten, de zorgverleners of Acteon Thuiszorg hier anders mee om kunnen of moeten gaan.
Gevolgen
Dit alles zal behoorlijk veel gevolgen hebben voor de planning. We zullen zo veel als mogelijk de zorg aanpassen naar de behoefte maar zullen ongetwijfeld ook tegen de nodige uitdagingen aanlopen i.v.m. verminderde capaciteit. Wij hopen dan op het nodige begrip voor deze speciale omstandigheden en zullen ons uiterste best doen alles in goede banen te leiden.
Met vriendelijke groet,
Hein Wiekart
Algemeen directeur
2-1-2020
Vanaf 1-1-2020 zijn we als Acteon Thuiszorg sponsor van de Voedselbank. De Voedselbank geeft mensen (maximaal 2 jaar) een steuntje in de rug om ze de ruimte te geven hun problemen op te lossen. Helaas heel noodzakelijk in ons rijke land. Mensen en gezinnen wordt enkel ondersteund als men zelf weer alles op de rit wil en kan krijgen. Meehelpen aan een sociale wereld waarbij de eigen verantwoordelijkheid wordt gestimuleerd, past enorm goed bij onze dienstverlening. Daarom hebben we besloten dit goede doel voor meerdere jaren te steunen. Ook het personeelsuitje van Acteon Thuiszorg was vorig jaar bij de Voedselbank. Meehelpen met het maken van voedselpakketten. Enorm leuk om te doen, te helpen en de solidariteit van deze club in “het echt” te zien.
9-7-2019
Een van onze zorgcoordinatoren Stefanie zal net als 11 andere collega’s meelopen met de vierdaagse. Stefanie zal de kijker elke dag meenemen op pad. Onderweg spreekt ze collega’s en cliënten om hun ervaringen over Acteon Thuiszorg te delen. Acteon Thuiszorg loopt mee, kijk jij mee? Via LinkedIn zijn alle vlogs te volgen.
20-4-2019
In de gemeentes Wijchen, Berg en Dal, Druten en Heumen zijn wij opnieuw gecontracteerd! Heel fijn om ook de komende tijd als zorgaanbieder verder te kunnen gaan. Daarnaast hebben wij ook per 1-4-2019 een contract met de gemeente Uden afgesloten.
28-3-2019
De zomer lijkt nog ver weg, maar Acteon Thuiszorg is al begonnen met de nodige voorbereidingen. Wij zijn op zoek naar enthousiaste vakantiekrachten die in de zomer onze vaste krachten willen vervangen. Meer informatie lees je onder het kopje vacatures. Ken jij iemand? Of ben je zelf geïnteresseerd? Dan ontvangen wij graag je sollicitatiebrief en CV. Je mag dit mailen naar werken@acteonthuiszorg.nl
26-2-2019
Je kunt heel makkelijk bij Acteon Thuiszorg solliciteren. Je hoeft geen mail en cv op te stellen. We hebben op onze website een sollicitatieformulier. Je hoeft nog geen 10 vragen te beantwoorden. Klik op verzenden en je bent klaar!
Dit komt goed uit want we zijn op zoek naar huishoudelijke hulpen in verschillende plaatsen: Nijmegen, Wijchen, Tilburg, Gilze-Rijen, Moergestel, Beuningen, Beek-Ubbergen, Druten, Malden, Molenhoek, Asten, Deurne, Sint-Anthonis, Boxmeer, Gemert en Oss.
We zien je sollicitatie via ons sollicitatieformulier tegemoet!
31-1-2019
Vanaf morgen hebben we een eigen kantoor in Tilburg !!! Aangezien we steeds meer medewerkers en cliënten hebben in de Regio Tilburg was er duidelijk de behoefte aan een eigen werkplek op locatie. Vanaf 1 februari kunnen jullie ons vinden aan de Hart van Brabantlaan 12-14 in het centrum van Tilburg. Telefoonnummer verandert niet (013-750 61 00) en de cheques kunnen voortaan ook daar worden ingeleverd. We blijven efficiënt dus eerst een afspraak maken voordat je langskomt omdat we er niet altijd zijn.
1-10-2018
Acteon Thuiszorg betaald sinds 1-4-2018 al uit via de nieuwe CAO schaal: Hulp bij het Huishouden. Daar komt deze maand nog eens 4% loonsverhoging bovenop!
26-6-2018
Na het faillissement van Verian is het een roerige periode geweest voor vele medewerkers en cliënten. Inmiddels zijn er al zo’n 150 medewerkers gestart bij Acteon Thuiszorg. Hierdoor hebben deze medewerkers en cliënten duidelijkheid en zekerheid gekregen voor hun baan en hun zorg. We zijn verheugd dat jullie ons het vertrouwen hebben gegeven dat we er samen iets moois van gaan maken in de toekomst. Jullie behoud van baan en arbeidsvoorwaarden, de cliënten hun bekende zorgverlener en wij een boel nieuwe collega’s waar we mee samen gaan werken. We hebben vertrouwen in onze gezamelijke toekomst en heten jullie van harte welkom !!
Met vriendelijke groet,
Hein Wiekart
Algemeen directeur
30-05-2018
Aan de zorgverleners van Verian, Ben jij zorgverlener van Verian en wil je bij je cliënten blijven werken via Acteon Thuiszorg? Dit kan!
Welke voorwaarden?
Zorgverleners van Verian zijn welkom bij Acteon Thuiszorg om over te komen samen met hun huidige cliënten. Acteon Thuiszorg garandeert dezelfde arbeidsvoorwaarden in uren, salaris en dienstjaren. Per 1-4-2018 hanteert Acteon Thuiszorg de nieuwe verbeterde CAO schaal: Hulp bij het Huishouden.
Welke cliënten?
Acteon Thuiszorg draagt zorg voor het behouden van de bestaande koppeltjes cliënt en zorgverlener.
Hoe?
Acteon Thuiszorg organiseert informatiebijeenkomsten. Hierin wordt informatie gegeven over wat Acteon Thuiszorg kan bieden voor Verian zorgverleners. Schrijf je bij voorkeur in voor één van de bijeenkomsten via info@acteonthuiszorg.nl. Je kunt kiezen uit verschillende data, plaatsen en tijdstippen:
Groesbeek
Cultureel Centrum De Mallemolen Kloosterstraat 11 6562 AT Groesbeek
Dinsdag 5-6-2018 16:00 uur of 18:00 uur
Nijmegen
thiemeloods Leemptstraat 34 6512 EN Nijmegen
Woensdag 6-6-2018 16:00 uur of 18:00 uur
Maandag 11-6-2018 16:00 uur of 18:00 uur
Dinsdag 12-6-2018 17:00 uur
Wijchen
Verploegen Party- en Congrescentrum Woeziksestraat 100 6604 CM Wijchen
Donderdag 7-6-2018 16:00 uur of 18:00 uur
Druten
D’n Bogerd Van Heemstraweg 53 6651 KH Druten
Woensdag 13-6-2018 16:00 uur of 18.00 uur
Overtuigd?
Mocht je al weten dat je bij Acteon Thuiszorg aan de slag wilt? Neem dan alvast de volgende spullen mee naar de bijeenkomst:
• Kopie ID
• Kopie laatste salarisstrook
• Kopie laatste arbeidsovereenkomst Verian
• Overzicht van de cliënten waar je nu werkt (naam, adres, werkdag en tijd)
• Ingevuld loonheffing formulier
Mocht je verder nog vragen hebben dan kan je ons vanaf 8.30 uur tot 17.00 uur bereiken op 024-3651630. Natuurlijk mag je ook mailen naar info@acteonthuiszorg.nl.
7-3-2018
De zomer lijkt nog ver weg, maar Acteon Thuiszorg is al begonnen met de nodige voorbereidingen. Wij zijn op zoek naar enthousiaste vakantiekrachten die in de zomer onze vaste krachten willen vervangen. Meer informatie lees je onder het kopje vacatures. Ken jij iemand? Of ben je zelf geïnteresseerd? Dan ontvangen wij graag je sollicitatiebrief en CV. Je mag dit mailen naar werken@acteonthuiszorg.nl
9-1-2018
Vanaf 1 januari 2018 heeft Acteon Thuiszorg een nieuwe samenwerkingsovereenkomst met een aantal nieuwe gemeentes. Het gaat om de 3 gemeentes Cuijk, Grave, Mill & St Hubert.
3-12-2017
Ook dit jaar Acteon Thusizorg haar medewerkers een korting aanbieden op de zorgverzekering. Dit loopt via een collectief en is heel gemakkelijk geregeld via een speciaal ingerichte webpagina. Je kunt de pagina vinden op https://acteon.bedrijfsvergelijker.nl of op onze eigen website. Er is een ruime keuze zodat er altijd iets is voor jouw specifieke situatie.
7-7-2017
Helaas moest er afscheid genomen worden genomen van de Einsteinstraat. Per 7-7-2017 is het hoofdkantoor van Acteon Thuiszorg gevestigd in hartje Nijmegen. Ons nieuwe adres is Keizer Karelplein 32 L.
4-7-2017
Vakantiekrachten
We kunnen nog wel wat extra vakantiekrachten gebruiken. Dus: kent u iemand die van aanpakken weet en ons in de zomer wil komen versterken? Dan kan zij of hij zich melden via werken@acteonthuiszorg.nl.
31-5-2016
De gemeente Nijmegen start per 1 juni met de nieuwe werkwijze: resultaat gericht werken. Resultaat gericht werken betekent dat er geïndiceerd wordt op taken en niet meer op vaste uren. Nieuwe indicaties en herindicaties zullen per 1 juni via resultaat gericht werken worden geïndiceerd. Het doel is om alle lopende indicaties om te zetten voor 1 januari 2017. Extra informatie is te lezen in de brochure die hieronder is toegevoegd of via de site van de gemeente Nijmegen https://www.nijmegen.nl/
16-11-2016
Vanaf 1 december wordt het PGB voor de huishoudelijke hulp omgezet in een indicatie voor een algemene voorziening en of u in aanmerking komt voor deze algemene voorziening. De gemeente heeft u geïnformeerd welke veranderingen dit met zich meebrengt. Indien U uw huidige hulp wil behouden dan kunnen zij in dienst treden bij Acteon Thuiszorg. Wij regelen dit graag voor u, met of zonder uw huidige hulp. U kunt contact opnemen met ons kantoor in Nijmegen op 024- 3651630 en vragen naar Erwin van Buren (tussen 08:30 en 14:30) om alles makkelijk in te regelen.
Cliënten welke overgaan naar de algemene voorziening
Vanaf 1 december gaan de meeste cliënten in Beuningen over naar een algemene voorziening. Acteon gaat voor alle huidige cliënten 2,5 uur per week inplannen. Indien u hier van af wilt wijken kunt u contact opnemen met ons kantoor in Nijmegen op 024- 3651630 en vragen naar Erwin van Buren (tussen 08:30 en 14:30) om alles makkelijk in te regelen.
Voor extra informatie verwijzen wij u door naar de site van de gemeente Beuningen via https://www.beuningen.nl/Wonen_leven/Zorg_in_Beuningen.